مقالات

برند رونیکس ساخت کجاست؟

برای بیشتر علاقمندان، خریداران و یا کسانی که  می خواهند به حوزه ابزارآلات وارد شوند سوال هایی در مورد برند رونیکس پیش می آید. سوالاتی مثل اینکه برند رونیکس ساخت کجاست؟ موسس آن کیست؟ کجا ساخته می شود؟شکل گیری آن به چه شکل بوده؟

پاسخ تمام سوالهای خود را در ادامه این مطلب پیدا خواهید کرد.

زمان تقریبی مطالعه:  8 دقیقه

رونیکس یک برند ایرانی با طرز فکری بین المللی

برای بیشتر افرادی که در زمینه ابزار آلات فعال یا به این حوزه علاقمند هستند سوالاتی در این مورد به وجود میاید. قبل از هر چیز باید گفت که برند جهانی ابزارآلات رونیکس یک بنگاه تولید ابزار در داخل و خارج از مرزهای کشورمان ایران است و تمامی فرآیند ساخت کالا ها توسط تیم زنجیره‌ تامین رونیکس و طبق آخرین استانداردهای کیفی که از پیش مشخص می شوند و در بهترین شرکت ها در سراسر جهان انجام می شود. در واقع محصولات رونیکس در خارج ایران بر اساس استانداردهای رونیکس تحت کنترل کیفی تیم رونیکس و با بررسی کیفی مداوم صورت می‌گیرد.

برند رونیکس در چند سال اخیر به علت زیاد شدن تحریم ها و نتایج منفی آن تصمیم جدیدی گرفت تا فرایند ساخت ابزارها را در کشور ایران هم شروع کند. پس ساخت این نوع محصولات که امکان  آن بر اساس استانداردهای کیفی رونیکس در ایران نیز قابل انجام بود شروع شد. شاخص ایران هم مثل ویژگی های اصلی شرکت رونیکس که از قبل مشخص شده بود چیزهایی از قبیل تنوع، کیفیت، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش و رفتار سازمانی می باشد.

در پی این تغییرات تیم تولیدی شرکت رونیکس در فضای رقابتی و درکنار تولیدکنندگان مطرح ایرانی به شرط تحقق استانداردهای کیفی تولید، ساخت ابزار آلات صنعتی را در کشور کلید زد.

تولید محصولات  در خارج از کشور بر اساس المان های کیفی فنی و ظاهری و خدماتی و حتماً قیمت رقابتی انجام می شود. رونیکس  بهترین تامین کننده و برترین کارخانه ای که قرار است تولید را انجام دهد را انتخاب می کند و پس از تصویب نهایی برای تولید محصول، مراحل تامین و تولید آغاز می شود. در تمامی مراحل ساخت این محصولات تحت نظارت و کنترل کیفی بازرسان رونیکس قرار می گیرد.

تاریخچه برند رونیکس و هیئت مدیران رونیکس

برای توسعه و پیشرفت یک کسب و کار نیاز به تیم حرفه ای و پیشرفته از مدیرانی دارد که شامل افراد نخبه باشد که مصمم اند تا رو رویاهای دست نیافتنی را که در ذهن پرور مانده اند نامه‌ریزی کرده‌اند را به دست آورد. با تکیه بر کیفیت بالا و خلاقانه محصولات رونیکس مدیران شرکت رونیکس قادر به توسعه شهرت این برند شدند و تلاش کردند که رویاهای خود را به واقعیت نزدیک کنند تبدیل کنند و ثابت کند که رونیکس بهترین محصولات رو تولید میکند

محمدرضا رامخو، موسس، رئیس و سرپرست هیئت مدیره شرکت رونیکس

تصویر موسس شرکت رونیکس محمدرضا رامخو

در سال ۲۰۰۴ محمد رضا رامخو شرکت ابزار رونیکس را تاسیس کرد. یک شرکت با شعار ” آخرین ابزاری که میخرید!” رامخو تنها موسسه شرکت رونیکس نیست اما مغز متفکر و خلاق شکل گیری این برند به حساب می آید. داستان وی به دهه ۹۰ میلادی برمی گردد زمانی که به دنیای ابزار و بازار خرید و فروش ابزار وارد شد. دیری نپایید که رامخو متوجه عدم وجود کیفیت بالای ابزارهایی شد که قیمتی مناسبی و گاها پایینی داشتند. ابزارهایی ارزان که دسترسی آسان آنها برای تمام مصرف کنندگان مهیا باشند.

شروع یک فکر ناب

با شروع  قرن جدید میلادی محمدرضا رامخو به تاسیس شرکت رونیکس فکر می کرد شرکتی که او می توانست درآن ابزارهایی متنوع و برای مصارف گوناگون را طراحی و تولید کند و به فروش برساند. با توجه به تلاش بی ‌وقفه و دانش حاصل از تحقیقات وسیع در مورد ابزار و توسعه ایده اولیه خود رامخو شرکت خود را در سال ۲۰۰۴ تاسیس کرد. یک شرکت تولید ابزار آلات صنعتی که بازار به آن نیاز داشت تا عطش همیشگی آن را برای ابزارهای مدرن و  استاندارد و  باکیفیت و ارزش بالا سیراب کند.

رونیکس مسلما نتیجه تلاش های بی وقفه رامخو  و استقامت وی در طی دو دهه بوده است. بعد از تاسیس شرکت چیزی که توجه و علاقه رامخو را به خود جلب کرد مطرح کردن اسم برند رونیکس در سطح بین‌المللی بود. وی به زودی دریافت که نگاهش به فضای رقابتی در کنار شرکت های مطرح دنیا نیاز به تلاش بسیار زیادی داشت. تلاشی زیاد برای طراحی و تولید محصولات جدید. رامخو بیشتر وقت خود را صرف توسعه و سوق دادن شرکت به مسیرهایی می کند که پیشرفته سهم شرکت رونیکس در بازار جهانی را تضمین کنند.

نگاهی کلی به شرکت رونیکس

شرکت ابزارآلات رونیکس یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان جهانی پیشتاز در زمینه ابزار آلات صنعتی است. پس از سال ۲۰۰۴ رونیکس هم در زمینه ابزارهای دستی و هم ابزارهای برقی فعالیت خود را در عرصه بین المللی آغاز کرده است. از همان روزهای اول شرکت تلاش ‌های بی وقفه برای تثبیت جایگاه  برند خود در عرصه  بازار جهانی داشته است. این شرکت به عرضه دامنه وسیعی از انواع ابزار آلات با کیفیت و با قیمت مناسب برای صنعتگران و کاربران عمومی در 180 شعبه مختلف در سرتاسر جهان می پردازد.

این مسلماً به جز با دقت فراوان به جزئیات در زمان طراحی محصولات و تلاش بی وقفه برای پیدا کردن ایده های جدید میسر نمی شد. تلاشی که به تیم رونیکس اجازه دستیابی به مدرن ترین تکنولوژی های در دسترس برای تولید ابزار را می دهد. همچنین فاکتورهای ارگونومیک، گنجایش ذهنی و فیزیکی و محدودیت های مصرف کنندگان همیشه در ذهن طراحی کنندگان این محصولات به خوبی در نظر گرفته می‌شود. این باید در زمان گسترش یک ایده به برنامه‌ای عملی به خوبی مد نظر قرار بگیرد.

استفاده از تکنولوژی مدرن و توجه به جزئیات روند تولید ابزار، با نظارت و کنترل فنی دقیق همراه می شود. این نظارت توسط کسی جز تیم کارشناسان با تجربه رونیکس انجام نخواهد شد. شرکت تولید ابزار آلات صنعتی رونیکس با حدود ۹۵۰ شرکت مختلف همکاری می‌کند و ۱۸۰ شعبه در سرتاسر جهان دارد (تا ژوئن ۲۰۲۱ ).

منابع:

ronixtools.com

ronixtools.com/ir

مترجم، تدوین گر و مفسر:

امین داودآبادی

کارشناس ابزارهای برقی و شارژی فروشگاه نوین تک تولز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =