مقالات

تراشکاری و ماشینکاری چیست؟

تراشکاری و ماشین کاری چیست؟

تراشکاری و ماشین کاری چیست؟

اطلاعات کلیدی در مورد تراشکاری عمومی انواع مختلفی از استراتژی های ماشین کاری در صنعت فلزکاری برای تولید قطعات با کیفیت بالا استفاده می شود. چرخش عمومی با مجموعه ای از چالش ها همراه است.

چرخش عمومی چیست و چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

در اینجا چیزهایی است که برای موفقیت باید بدانید. تراشکاری عمومی یک فرآیند کلیدی ماشینکاری در صنعت فلزکاری است. در این عملیات، اینسرت با استفاده از لبه برش هندسی مشخص، فرمی استوانه ای ایجاد می کند. چرخش قطعه کار یک حرکت برش ایجاد می کند، در حالی که ابزار چرخش حرکت شعاعی (ap) و تغذیه محوری (f) را انجام می دهد.

عملیات تراشکاری را می توان به چند مرحله فرعی تقسیم کرد که شامل چرخش صورت، چرخش طولی و پروفیل می شود. خواص جزء، مواد و شرایط ماشینکاری برای موفقیت عملیات ماشینکاری بسیار مهم است. این عوامل تأثیر عمده ای بر فرآیند دارند و در مرحله برنامه ریزی نیاز به توجه ویژه دارند.

چالش اصلی در هر عملیات تراشکاری، چگونگی دستیابی به عمر ابزار طولانی و ثابت با حذف تراشه بهینه است. اولین کاری که کاربر باید انجام دهد این است که اطمینان حاصل شود که تراشه ها به طور مطلوب از قطعه کار جدا شده و شکسته می شوند.

ZCC Cutting Tools تراشه شکن همراه را برای هر برنامه ارائه می دهد. کارشناسان ما بر اساس نیاز مشتری و ویژگی های اجزای سازنده، درجه مناسبی را انتخاب می کنند. آیا برای برنامه های تراشکاری عمومی خود به کمک نیاز دارید؟ سپس با ما تماس بگیرید. ما آنجا هستیم تا کمک کنیم

اطلاعات کلیدی در مورد جدا شدن و شیار کردن انواع مختلفی از استراتژی های ماشینکاری در صنعت فلزکاری برای تولید قطعات با کیفیت بالا استفاده می شود. جدایی و شیار کردن با مجموعه ای از چالش ها همراه است. 

جدا شدن و شیار کردن چیست و چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

در اینجا چیزهایی است که برای موفقیت باید بدانید. جداسازی و شیار کردن یک مرحله کلیدی در ساخت قطعات با کیفیت بالا است. این فرآیند را می توان به چند مرحله فرعی تقسیم کرد که شامل جداسازی، شیار کردن و چرخاندن می شود. همانند عملیات چرخشی عمومی، چرخش قطعه کار باعث ایجاد حرکت برش می شود.

حرکت ابزار (fn) در جهت تغذیه شعاعی و محوری است. برداشتن تراشه کنترل شده، جدا شدن بدون برآمدگی و شکستن ابزار برخی از چالش های متعدد مرتبط با این فرآیند تولید هستند. پایداری و قابلیت اطمینان فرآیند به ویژه در هنگام جداسازی مهم است، زیرا این آخرین عملیات ماشینکاری در فرآیند برش است. بسیار مهم است که درج ها و استراتژی ساخت مناسب را انتخاب کنید تا به نتایج مطلوب برسید.

ZCC Cutting Tools به شما کمک می کند تا یک راه حل ابزار و استراتژی ماشینکاری ایجاد کنید که نیازهای خاص شما را برآورده می کند. 


بررسی اجمالی هلدرها 

نگهدارنده های ابزار ما به شما این امکان را می دهند که کارایی عملیات تولید خود را افزایش دهید و در عین حال استانداردهای بالایی را از نظر کیفیت قطعات رعایت کنید. ما طیف وسیعی از نگهدارنده‌های ابزار را برای هر عملیات ماشینکاری، از چرخش ISO گرفته تا شیار کردن، ارائه می‌کنیم.

اطلاعات کلیدی در مورد شیار(حدیده و قلاویز  کردن) انواع مختلفی از استراتژی های ماشینکاری در صنعت فلزکاری برای تولید قطعات با کیفیت بالا استفاده می شود. Threading با مجموعه ای از چالش ها همراه است. 

 threading چیست و چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

در اینجا چیزهایی است که برای موفقیت باید بدانید. رزوه پیچ را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، به عنوان مثال، به عنوان یک رزوه پیچ، یک رزوه پیچ حرکتی یا یک رزوه حمل و نقل. برش با شیار، سوراخ کاری با رزوه و فرز با شیار همه روش هایی هستند که برای ایجاد threading استفاده می شوند.

هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که برای اطمینان از موفقیت نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند.

برش با شیار

ابزار چرخشی حرکت برش را ایجاد می کند، با نرخ تغذیه مربوط به گام نخ. بر اساس نوع نخ، باید تعداد پاس های برش و همچنین عمق برش را تنظیم کرد.

فرز رزوه

در حالی که نخ توسط یک ابزار چرخشی و حرکت فرورفتگی آن ایجاد می شود، گام شیار نتیجه حرکت جانبی در طول چرخش ابزار است.

سوراخ کاری با شیار

رزوه با چرخش ابزار ایجاد می شود و نرخ تغذیه مربوط به گام است. برای انتخاب ابزار مناسب، باید الزامات شیار را دقیقاً تعریف کنید. هنگام انتخاب استراتژی ماشینکاری، شکل، گام و جهت رزوه از عوامل حیاتی هستند. خواص خاص مواد نیز در طول برنامه ریزی نقش مهمی ایفا می کند.

ZCC Cutting Tools برای پاسخ به هر سوالی که ممکن است داشته باشید وجود دارد.

مترجم، تدوین گر و مفسر:

امیر ملکی

کارشناس ابزارهای تراشکاری و ماشینکاری فروشگاه نوین تک تولز

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =