مقالات

انواع اینسرت تراشکاری و نحوه ساخت آن

اینسرت تراشکاری

اینسرت تراشکاری که به آن الماس تراشکاری نیز گفته می شود، قطعه ای کوچک است که به عنوان یکی از ابزار های تراشکاری کاربرد دارد. این قطعه معمولا از کاربید تنگستن ساخته می شود. اینرست ها معمولا در هولدر های تراشکاری و برای عملیات مختلف مانند تراشکاری داخلی، خارجی، شیارزنی و … استفاده می شوند. اگر قصد دارید بهترین الماس های تراشکاری را برای کار خود انتخاب کنید، پیشنهاد می دهیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله درمورد اینسرت تراشکاری و نکات مرتبط با آن توضیح خواهیم داد.

درج اینسرت چیست؟

الماس های تراشکاری ابزار هایی هستند که فلزات مختلف را با دقت بالا برش می دهند. درج های کاربید مدل های مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود هر کدام را خریداری کنید. یکی از مزایای این قطعات این است که به دستگاه اینسرت تراشکاری جوش داده نمی شوند؛ یعنی قطعه قابل تعویض است و شما هر وقت که بخواهید می توانید آن را تعویض کنید. اینسرت ها علاوه بر افزایش سرعت کار، دقت و راحتی تراشکاری را نیز افزایش می دهند. اگر به دنبال بهترین مارک الماس تراشکاری هستید، بهترین انتخاب برند ZCC است. بهتر است که این برند را تنها از نمایندگی های معتبر خریداری کنید.

انواع اینسرت تراشکاری

اینسرت تراشکاری

قیمت الماس تراشکاری ZCC با توجه به نوع اینسرت تراشکاری متفاوت است. این اینسرت ها دارای مدل های مختلفی هستند. برخی از رایج ترین آن ها عبارت اند از:

  • مدل های چرخشی

 مدل های چرخشی را می توان رایج ترین مدلی دانست که در کنار اینسرت تراشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. از این مدل ها بیشتر برای اشکال متقارن محوری استفاده می کنند.

  • مدل های رزوه ای

 این نوع اینسرت را با نام بوش دنده ای نیز می شناسند. مدل های بوش دنده ای روی یک شی قرار می گیرند و بر آن سوراخ های رزوه ای ایجاد می کنند.

  • مدل های شیار دار

 از اینسرت تراشکاری شیار دار برای برش شیار های داخلی و خارجی بهره می برند. البته می توان از آن برای دیگر مصارف تراشکاری نیز استفاده کرد.

  • مدل های فرز

 مدل های فرز برای برش مواد سختی که نمی توان آن ها را با مدل های معمولی برش داد، استفاده می شوند. با بهترین الماس های تراشکاری مدل فرز، مانند ZCC، موادی را مانند فولاد، تیتانیوم و غیره برش می دهند.

  • مدل های مته ای

مدل های مته ای بیشتر برای ایجاد سوراخ هایی با قطر های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت الماس تراشکاری ZCC مته ای معمولا کمتر از دیگر مدل ها است.

  • مدل های بورینگ

 اگر اینسرت تراشکاری مته ای برای ایجاد سوراخ بزرگ کافی نبود، باید مدل های بورینگ را به کار ببرید. مدل های بورینگ به طور اختصاصی برای بزرگ کردن حفره هایی که مدل های مته ای ایجاد کرده اند، به کار می روند.

نحوه ساخت اینسرت تراشکاری

نحوه ساخت اینسرت تراشکاری

اینسرت های تراشکاری را در مدل های گوناگونی که هر کدام برای اهداف خاصی به کار برده می شوند، می سازند؛ اما به طور کلی بیشتر آن ها یک فرایند ساخت مشابه و دقیقی دارند. بهترین الماس های تراشکاری معمولا از کاربید یا تنگستن با نسبت های مختلف ساخته می شوند. این مواد در ابتدا به صورت پودر خام مرطوب به کارخانه وارد می شوند و پس از ترکیب با آب و اتانول و حلال وارد مرحله بعدی می شوند تا به اینسرت تراشکاری تبدیل شوند.

پودر به دست آمده در قالب های با وزن تقریبی 80 کیلوگرم به تولید کنندگان اینرست تحویل داده می شود. قالب ها تا 12 تن تحت فشار قرار می گیرند؛ اما همچنان قابل استفاده نیستند. در مرحله بعد اینسرت ها تا 1500 درجه سانتی گراد به مدت 13 ساعت در کوره زینترینگ حرارت می بینند تا کاملا سخت شوند. بعد از این که ماده به سختی مورد نظر رسید، آن را برش می دهند تا در اندازه های دلخواه به دست مشتریان برسد.

اینسرت های تراشکاری بعد از برش به حالت تعادل رسیده اند و دیگر تغییری نمی کنند؛ در نتیجه روی نگهدارنده های صفحه گردان قرار داده می شوند تا برای آخرین بار به کوره پوشش منتقل شوند. در آخر نیز بعد از کمی حرارت دیدن در این کوره ها آماده می شوند.

بهترین برند های اینسرت تراشکاری

  • Zcc

Zcc را می توان بهترین مارک الماس تراشکاری دانست؛ البته به شرطی که محصولات این برند را از نمایندگی zcc معتبر خریداری کنید. از الماس های تراشکاری تولید شده برند zcc برای تراشکاری، فرز و سوراخ کاری استفاد می کنند. محصولات این برند بیشتر با دوام و دقت بالا و قیمت مقرون به صرفه خود شناخته شده اند.

  • KORLOY

برند KORLOY نیز یکی از نام های تجاری معتبر است که در حوزه تولید اینسرت تراشکاری فعالیت دارد. محصولات این برند نیز کیفیت بالایی دارند و برای تراشکاری، فرز و حفاری استفاده می شوند. محصولات برند KORLOY نیز با دقت و طراحی های نوآورانه خود در ذهن عموم جا افتاده است.

قیمت اینسرت تراشکاری

بهترین برند های اینسرت تراشکاری

قیمت اینسرت تراشکاری با توجه به برند، مدل و فروشگاهی که خریداری می کنید، متفاوت است. اگر به دنبال کاربید های برند ZCC با قیمت مناسب هستید، بهترین کار این است که محصولات را از نمایندگی ZCC خریداری کنید. الماس های تراشکاری هزینه ساخت بالایی دارند و بیشتر از مواد دیگر در تراشکاری مستعد شکستن و خرد شدن هستند. از این رو اگر می خواهید محصولی که انتخاب می کنید عمر بالایی داشته باشد، بهترین تصمیم خرید از برند های معتبری همچون ZCC است.

فروشگاه نوین تک تولز با هدف قرار دادن حذف واسطه ها در دستور کار خود، ابزار صنعتی گوناگون را از جمله ابزار تراشکاری، برشکاری، جوشکاری و … با قیمت های مقرون به صرفه عرضه می کند. برخی از مهم ترین و باکیفیت ترین اینسرت های تراشکاری نوین تک تولز عبارت اند از: DNMG150604-PM YBC351، LNUX 301940RRH KC9110، DNMG-150608-PM YBD152 ZCC، DCMT11T304-HM YBD152 zcc و SNMG190608-PM-YBC251 ZCC.

جمع بندی

اینسرت تراشکاری یا الماس تراشکاری وسیله ای بسیار پر کاربرد است که برای تراش مواد مختلف در صنعت تراشکاری مورد استفاده قرار می گیرد. اینسرت ها در شکل، اندازه، جنس و گرید های مختلف ساخته می شوند. شما می توانید بسته به نوع نیاز خود مدل های مختلفی از اینسرت های تراشکاری را خریداری کنید. اینسرت ها دوام و عمر طولانی ای دارند و دقت و کیفیت کار شما را بالا می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + دو =